Fokus på diabetes: Diabetes og psykiatrisk diagnose

Modulet sætter fokus på personer med psykiatriske diagnoser og diabetes, der behandles i primærsektoren. Denne målgruppe er ofte særligt udfordret i forhold til at tage hånd om deres diabetes, og man kan som sygeplejerske godt føle, at det er svært at hjælpe en borger med denne problematik. Målet med dette modul er, at du som deltager bliver inspireret til at udvide tænkningen omkring, hvordan man hjælper mennesker med diabetes og psykiske problemer. Der vil være en kort brush up omkring diabetes, med fokus på medicinsk behandling af diabetes, og vi ser nærmere på virkning og bivirkning af psykofarmaka - set i forhold til diabetes. Derudover dykker vi ned i arbejdet med relationsdannelse, etablering af kontakt og kommunikation med afsæt i klinisk praksis.

DATO
torsdag den 26. september 2024
TID
Kl. 09:00 - 16:00
STED
Tune Kursuscenter, Grevevej 20, 2670 Greve
Pris: Gratis

Målgruppe

Sygeplejersker fra kommuner og almen praksis i Region Sjælland.

Tilmeld dig her