Viden om skizofreni og veje til at få det bedre

Der er lige så mange forskellige måder at opleve skizofreni på, som der er mennesker med skizofreni. Til dette PsykInfo-arrangement taler vi om erfaringer med skizofreni og veje til at få det bedre.

DATO
tirsdag den 6. august 2024
TID
Kl. 19:00 - 21:30
STED
Slagelse Bibliotek, Stenstuegade 14, 4200 Slagelse
Pris: Gratis

Skizofreni er en psykisk lidelse, der er omgærdet af tabu og myter. Men der er lige så mange forskellige måder at opleve skizofreni på, som der er mennesker med skizofreni. Fælles for alle med skizofreni er dog, at de kan komme sig.
Denne aften vil en EN AF OS ambassadør dele sine personlige erfaringer med skizofreni, vigtige vendepunkter og arbejdet med at få det bedre. Herudover vil en psykolog fortælle om lidelsen, symptomer og veje til at komme sig fra skizofreni.

Oplægsholdere:
• Lasse, EN AF OS ambassadør
• Kristine Høst Poulsen, psykolog og ph.d.-studerende, Psykiatrien Region Sjælland

TID: Tirsdag den 6. august kl. 19.00-21.30
STED: Slagelse Bibliotek