Personalegruppe og undervisning
Materialet:
Vejledning
Til dig, som varetager rollen som facilitator. Den beskriver baggrund, mål, metode og brug af materialet.
Download vejledning
Introduktion
Du kan introducere materialet for personalegruppen/de studerende på to måder. Vælg mellem:
a) Speeddrawingfilmen: 'Hvordan kan I understøtte borgerne?' (4 minutter)
b) Powerpoint-præsentationen: 'Hvordan kan I understøtte borgerne?'
(10 slides, Hvor noterne kan inspire)
Hvordan kan i understøtte borgerne
Du kan ikke se videoer hvis du ikke har accepteret statistik cookies
9 Cases
Arbejdet med casene er det centrale i materialet.
Casene er inddelt i tre temaer: Før, hos og efter lægen.
Hver case findes i to versioner:
a) Den enkelte case fortalt gennem en speed drawing-film.
b) Den enkelte case fortalt og illustreret på et A4-ark.
Af oversigten på side 23 i vejledningen fremgår, hvilke problematikker casene bl.a. rummer.
Før lægen:
Video: Benny PDF: Benny
Video: Martin PDF: Martin
Video: Jan PDF: Jan
Hos Lægen:
Video: Ivan PDF: Ivan
Video: Lars PDF: Lars
Video: Line PDF: Line
Efter Lægen:
Video: Mick PDF: Mick
Video: Lukas PDF: Lukas
Video: Signe PDF: Signe
Refleksionskort
Kortene kan bruges på flere måder, som:
1) supplement til arbejdet med casene
2) afsæt for refleksion og dialog på personalemøder uafhængig af casene
3) Oplæg til faglig frokostdrøftelse
Arbejdsark
’Stil skarpt sammen’ Personalegruppens iagttagelser kan skrives ned på dette ark ifm. arbejdet med casene. Hænges op i personalerummet.
Arbejdsark: 'Stil skarpt sammen'
Plakat
'De gode spørgsmål' Til ophængning i fx personalerum.
(Plakaten kan printes i A3)
Tænk somatikken med
Opdateret torsdag den 22. feb. 2024