Information om Elektronisk Patient Journal

Region Sjællands IT Informationssikkerhed har besvaret en række spørgsmål om IT systemer og informationssikkerhed, til brug for afdelinger som udfører kliniske forsøg.

​En lægemiddelvirksomhed vil ofte have en lang række spørgsmål af IT teknisk karakter til en klinisk afdeling, for at sikre at de systemer, hvor kildedata opbevares, er valide og stabile og lever op til forskellige myndigheders krav.

For at strømline denne proces, har Lægemiddelindustriforeningen (LIFs) medlemsvirksomheder sammen udarbejdet et standardiseret sæt af spørgsmål, som hver enkelt region efterfølgende er blevet bedt om at besvare.

Nedenfor findes et link til den besvarelse som er givet fra Region Sjællands IT og IT informationssikkerhed, og som regionens afdelinger kan anvende og udlevere til en Sponsor, for at beskrive regionens elektroniske patient journal system - Epic.

Læs spørgsmål og svar her

Forskningsstøtte Center

Lykkebækvej