2. Udvikling i behandlingsmuligheder

Region Sjælland ønsker at tilbyde regionens borgere behandling af høj kvalitet. Region Sjælland har samtidig en ambition om at kunne tilbyde en stadig bedre og mere effektiv behandling til patienterne. Behandling af sygdomme, genoptræning og opfølgning på behandlingsforløb, og livet med kroniske sygdomme skal gøres smartere og mere smidigt til gavn for patienterne.

Derfor arbejdes der i Region Sjælland fokuseret og målrettet med at forbedre eksisterende behandlingsmuligheder og udvikle nye. Dette sker blandt andet gennem en prioriteret forsknings- og innovationsindsats, brug af telemedicinske løsninger og løbende opdatering af kliniske retningslinjer med den nyeste forskning, der understøtter mere sundhed for pengene.