Indvinding af råstoffer og tilførsel af jord til råstofgrave

Region Sjælland er myndighed for tilladelse til at indvinde råstoffer, herunder eventuel miljøvurdering (VVM). Regionen er også myndighed for tilførsel af jord til råstofgrave. Afgørelserne kan påklages. Se afgørelser og høringer her.

​Indvinding af råstoffer og tilførsel af jord til råstofgrave

Afgørelser om tilladelse til indvinding af råstoffer, herunder eventuel miljøvurdering, og dispensation til tilførsel af jord til råstofgrave kan påklages til Miljø- og Fødevareklagenævnet inden for en frist på 4 uger.

Ved miljøvurdering i form af en såkaldt miljøkonsekvensrapport (VVM) er der også forudgående offentlige høringer.

Se afgørelser og høringer med klage- og høringsfrister nedenfor.

Aktuelle afgørelser med klagefrist og høringer

26.06.2024: Tilladelse til indvinding af råstoffer på Tjærebyvej 101. 4000 Roskilde (klagefristen er 4 uger fra 26. juni 2024)

17 06 2024: Tilladelse til indvinding af råstoffer, herunder ikke pligt til miljøvurdering (VVM), på Rustkammervej 80, 4180 Sorø (klagefristen er 4 uger fra den 17. juni 2024)

10 06 2024: Revideret tilladelse til indvinding af råstoffer i Hedehusene grusgrav, Syd, på flere matrikler i Vindinge by, Vindinge (klagefristen er 4 uger fra den 10. juni 2024)

Alle nyere afgørelser

Se alle nyere tilladelser og dispensationer meddelt af Region Sjælland:

Tilladelser til indvinding af råstoffer

Dispensation til tilførsel af jord til råstofgrave

Regional Udvikling

Råstoffer

Mandag – torsdag 8.00 - 15.30
Fredag 8.00 - 15.00.
Vi har åbent alle hverdage, undtagen hverdage mellem jul og nytår. Vi holder lukket alle helligdage og weekender.

Mandag - fredag 9.00 - 15.00